Τα πρέπει και τα μη, μιας εγκυμοσύνης

Ακολουθεί το κείμενο του video:

Σαν να μην αρκεί το άγχος της κύησης, «…να ‘ναι καλά το παιδί,  να βγουν εντός ορίων οι εξετάσεις, να κυλήσουν όλα ομαλά, να’χω μια καλή γέννα» κτλ, οι έγκυες βομβαρδίζονται από ένα ασύλληπτο όγκο πληροφοριών, άλλες σωστές άλλες όχι.

Μαζί θα προσπαθήσουμε, με απλά λόγια, να σταχυολογήσουμε όλα όσα πρέπει να ξέρει μια γυναίκα που πρόκειται να φέρει μια νέα ζωούλα στον κόσμο.

pregnant

Τι πρέπει να κάνω;

  • Να έχετε τακτική παρακολούθηση από το μαιευτήρα σας, ώστε να ανακαλύψετε έγκαιρως τυχόν προβλήματα.
  • Συνεχίστε να λαμβάνετε φυλλικό οξύ σε όλη τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Σε περίπτωση που προσπαθείτε να μείνετε έγκυος θα πρέπει να παίρνετε 0,4-0,8 mg φυλλικού οξέος την ημέρα. Σκοπός να προληφθούν νευρολογικές βλάβες στο έμβρυο από την έλλειψή του. Ενδεχομένως, απαιτείται συμπλήρωμα φυλλικού.
  • Να τρώτε ποικιλία υγιεινών φαγητών, συμπεριλαμβάνοντας φρούτα, λαχανικά, προιόντα ολικής άλεσης, τρόφιμα πλούσια σε ασβέστιο (γαλακτοκομικά, σαρδέλα, φασόλια, αμύγδαλα κ.α.), άπαχα κρέατα και κάποια μαγειρεμένα θαλασσινά (π.χ. καλαμάρι, γαρίδες).
  • Θα πρέπει να λαμβάνετε όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, συμπεριλαμβανομένου του σιδήρου, καθημερινά. Η επαρκής πρόσληψη σιδήρου προλαμβάνει την αναιμία, που σχετίζεται με πρόωρο τοκετό και βρέφη χαμηλού βάρους.
  • Πίειτε επιπλέον υγρά, ιδίως νερό.
  • Αν δεν σας πει κάτι διαφορετικό ο γιατρός σας, περπατήστε και κάντε ήπια άσκηση. Θα κάνει καλό σε εσάς και το μωρό.
  • Να πάρετε όσα κιλά χρειάζονται, κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Συστήνεται παρακολούθηση από κλινικό διαιτολόγο, καθώς η υπερβολική αύξηση βάρους αυξάνει τον κίνδυνο επιπλοκών. Επίσης, γίνεται πολύ πιο δύσκολη η απώλεια των περιττών κιλών με τη γέννηση του παιδιού. Ανάλογα με το βάρος σύλληψης, θα πρέπει να σχεδιάζεται η μετέπειτα πορεία.
  • Να πλένετε τα χέρια σας, ειδικά μετά την τουαλέτα ή το μαγείρεμα ωμού κρέατος.
  • Κοιμηθείτε αρκετά, 7-9 ώρες κάθε βράδυ. Πλαγιάστε από την αριστερή πλευρά, ώστε να βοηθήσετε τη ροή του αίματος και να αποφύγετε το πρήξιμο. Τα μαξιλάρια ανάμεσα στα πόδια και κάτω από την κοιλιά θα σας βοηθήσουν να είστε άνετα.
  • Βάλτε όρια. Προσπαθήστε να ελέγξετε το άγχος σας, μη φοβηθείτε να αρνηθείτε ό,τι σας καταναλώνει πολύ χρόνο και ενέργεια. Ζητήστε τη βοήθεια των γύρω σας.
  • Να είστε προσεκτικές με ό,τι θεραπεία απαιτείται να ακολουθήσετε. Αν έχετε σακχαρώδη διαβήτη ή υπέρταση, να μετράτε το σάκχαρό ή την πίεσή τακτικά.
  • Ρωτήστε το γιατρό σας για όποια φάρμακα παίρνατε ή θα πρέπει να πάρετε πλέον. Ακόμα και τα φυτικά σκευάσματα, πολλές φορές αντενδείκνυνται, ενώ μπορεί να βλάψουν το μωρό σας.
  • Κάντε αντιγριπικό εμβόλιο, μπορεί να αρρωστήσετε σοβαρά από μια γρίπη και να χρειαστείτε νοσηλεία. Συμβουλευτείτε το γιατρό σας.
  • Να φοράτε πάντα ζώνη ασφαλείας. Το οριζόντιο τμήμα της θα πρέπει να εφαρμόζει κάτω από την κοιλιά, κατά μήκος των μηρών. Το διαγώνιο τμήμα της εφαρμόζει ανάμεσα στους μαστούς και στο πλάι της κοιλιάς.

Τι δεν πρέπει λοιπόν να κάνω;

  • Μην καπνίζετε. Μπορείτε η διακοπή του καπνίσματος να είναι δύσκολη, αλλά είναι απαραίτητη. Η νικοτίνη και τα καρκινογόνα έκδοχα του τσιγάρου περνούν στο έμβρυο. Το κάπνσμα αποτρέπει τη σωστή σίτιση του εμβρύου και αυξάνει τον κίνδυνο αποβολών, πρόωρου τοκετού και εμβρυικού θανάτου.
  • Αποφύγετε την έκθεση σε τοξικές ουσίες και χημικά, όπως τα καθαριστικά, τα εντομοκτόνα και η μπογιά.
  • Προστατευτείτε από τροφικές νόσους. Χειριστείτε, καθαρίστε, μαγειρέψτε και αποθηκεύστε το φαγητό με προσοχή.
  • Αποφεύγετε τις ωμές σαλάτες στα εστιατόρια, υπό το φόβο τοξοπλάσματος.
  • Μην πίνετε αλκοόλ. Δεν υπάρχει ασφαλής ποσότητα αλκοόλ για μια έγκυο. Είτε πίνετε καθημερινά, είτε μια φορά στο τόσο, μπορεί να βλάψετε το έμβρυο.
  • Μην παίρνετε ναρκωτικές ουσίες. Η μαριχουάνα, η κοκαΐνη, η ηρωΐνη, οι αμφεταμίνες, τα βαρβιτουρικά και το LSD είναι πολύ επικίνδυνα για εσάς και το μωρό σας.
  • Μην καθαρίζετε εσείς την άμμο της γάτας. Κινδυνεύετε από τοξοπλάσμωση, μια λοίμωξη εξαιρετικά επικίνδυνη για το έμβρυο.
  • Μην τρώτε συχνά ξιφία, σκουμπρί, τόνο και σολομό, καθώς είναι πλούσια σε υδράργυρο.
  • Αποφύγετε το πολύ ζεστό μπάνιο ή τη σάουνα. Μπορεί να είναι επιβλαβές για το έμβρυο ή να σας προκαλέσει λιποθυμία.
  • Μην χρησιμοποιείτε αρωματισμένα γυναικεία προϊόντα υγιεινής. Οι έγκυες θα πρέπει να αποφεύγουν τα αρωματισμένα sprays, σερβιέτες και αφρόλουτρα. Τα προΐόντα αυτά μπορεί να ερεθίσουν τον κόλπο και αυξήσουν τον κίδυνο μυκητίασης ή ουρολοίμωξης.
  • Αποφύγετε τις ακτινογραφίες. Ενημερώστε τον οδοντίατρο ή τον ακτινολόγο για την εγκυμοσύνη σας.

 

References

R Artal, M O’Toole, Guidelines of the American College of Obstetricians and Gynecologists for exercise during pregnancy and the postpartum period. Br J Sports Med 2003;37: 6–12

WHO Guidelines Approved by the Guidelines Review Committee. WHO Guidelines on Preventing Early Pregnancy and Poor Reproductive Health Outcomes among Adolescents in Developing Countries.Geneva: World Health Organization; 2011.

Elizabeth Buschura and Catherine Kimb, Guidelines and interventions for obesity during pregnancy. Int J Gynaecol Obstet. 2012 October; 119(1): 6–10. doi:10.1016/j.ijgo.2012.04.025.

Μοιραστείτε το περιεχόμενο της σελίδας ...
Email this to someonePrint this pageShare on Facebook0Share on Google+0Share on LinkedIn0Tweet about this on Twitter

Tags: , , , , , , , , , , ,