Πώς να αλλάξετε τις συνήθειες των παιδιών σας

Ακολουθεί το κείμενο του video:

Η συμπεριφορά μιας οικογένειας όσον αφορά το φαγητό – και τις δραστηριότητές της – είναι τόσο πολύπλοκη όσο και ο τρόπος ζωής της. Σε κάθε περίπτωση, η όποια αλλαγή στις συνήθειές της και, κατ’ επέκταση στο φαγητό, πρέπει να γίνει βαθμιαία.

Πρέπει πρώτα να επιλεγεί η συνήθεια προς αλλαγή και στη συνέχεια να τεθούν μικροί και εφικτοί στόχοι κάθε φορά. Δεν ξεκινάμε από τη μια μέρα στην άλλη να πιέζουμε να παιδιά να φάνε κάτι – επειδή μας είπαν ότι είναι καλό – πως μάλλον αν δεν το κάνουμε οι ίδιοι οι γονείς.

Ειδική μεταχείριση

Τα παιδιά χρήζουν ειδικής μεταχείρισης. Θα πρέπει να  ενθαρρύνονται συνεχώς για να  προσπαθήσουν να φθάσουν πιο κοντά στο στόχο τους. Το να μείνει ένα παιδί συγκεντρωμένο στην προσπάθειά του είναι αρκετά δύσκολο. Πόσο μάλλον να αρχίσει να αποκτά καινούριες συνήθειες. Για το λόγο αυτό, απαιτείται ήρεμο περιβάλλον και διάλογος με το παιδί..

Οι γονείς, από την πλευρά τους, πρέπει να εκπαιδευτούν για να αποκτήσουν τόσο τις γνώσεις  όσο και τις δεξιότητες, ώστε να μπορούν καθοδηγήσουν σωστά τα παιδιά τους. Το κλειδί είναι να αντιμετωπίζουν τα παιδιά σαν…μικρούς ενήλικες, τουλάχιστον όσον αφορά το φαγητό.

Η τεχνική της αλλαγής

Για παράδειγμα, ένα παιδί δεν τρώει ποτέ ένα υγιεινό πρωινό. Η αλλαγή πρέπει να γίνει σταδιακά και με τρόπο που να εξασφαλίζει τη συμμετοχή του παιδιού στη λύση του προβλήματος.  Τα στάδια της αλλαγής αυτής θα μπορούσαν να είναι τα εξής:

  1. Πρέπει πρώτα να μάθει να καταναλώνει ένα ρόφημα – κατά προτίμηση γάλα – κάθε πρωί.
  2. Στη συνέχεια βάλτε το παιδί να διαλέξει τα δημητριακά που του αρέσουν.
  3. Αρχικά θα συμφωνήσετε να τρώει δημητριακά τα μισά πρωινά της εβδομάδας και
  4. αργότερα κάθε πρωί.

Αντίστοιχα, η τεχνική αυτή μπορεί να χρησιμοποιηθεί και όταν το παιδί απομακρύνεται από την επιθυμητή συμπεριφορά. Για παράδειγμα αν τρώει ζαχαρούχα δημητριακά κάθε πρωί, ενθαρρύνετέ το να κάνει μια πιο υγιεινή επιλογή. Ανταμείψτε το παιδί αν τρώει μη ζαχαρούχα δημητριακά τα μισά πρωινά της εβδομάδας και, αντίστοιχα όταν καταναλώνει την πιο υγιεινή επιλογή κάθε πρωί.

 Ανταμοιβή

Ωστόσο, θα πρέπει να φροντίσετε η ανταμοιβή αυτή να μην σχετίζεται ποτέ με το φαγητό. Αν επιλέξετε μια δραστηριότητα, όπως π.χ. το κολύμπι, ενισχύετε συνάμα τις δεξιότητες του παιδιού.

Να όμως έχετε πάντα κατά νου ότι η αλλαγή δεν μπορεί να επέλθει σε μια νύχτα. Οι μικρές και βαθμιαίες αλλαγές είναι πιο πιθανό να έχουν διάρκεια αλλά και μακροπρόθεσμα αποτελέσματα.

References

Borra ST, Kelly L, Shirreffs MB, Neville K, Geiger CJ. Developing health messages: qualitative studies with children, parents, and teachers help identify communications opportunities for healthful lifestyles and the prevention of obesity. J Am Diet Assoc. 2003 Jun;103(6):721-8.

Madsen K, Linchey J, Gerstein D, Ross M, Myers E, Brown K, Crawford P. Energy Balance 4 Kids with Play: Results from a Two-Year Cluster-Randomized Trial. Child Obes. 2015 May 19. [Epub ahead of print]

Μοιραστείτε το περιεχόμενο της σελίδας ...
Email this to someonePrint this pageShare on Facebook0Share on Google+0Share on LinkedIn1Tweet about this on Twitter

Tags: , , , , , , , , ,