Σχεδιάστε μια «γλυκιά στρατηγική» για τις γιορτές

Τα οικογενειακά τραπέζια ήταν και είναι σήμα κατατεθέν των εορτών. Και καλώς ή κακώς, αναπόσπαστο κομμάτι τους αποτελούν τα γλυκά.

Δεν αρκεί το ότι είναι πολύ πιθανό να φάμε υπερβολικά, βλέποντας τόσα λαχταριστά πιάτα στο τραπέζι, έρχεται η ώρα του επιδορπίου, για να μας… αποτελειώσει. Και συνήθως δεν είναι ένα, αλλά πολύ περισσότερα, κάνοντας τις όποιες αναστολές μας να υποχωρούν, χωρίς δεύτερη σκέψη.

Γίνεται να μην φας γλυκά στις γιορτές;

Μια πρόσφατη μελέτη, εξετάζοντας την επίδραση υπερκατανάλωσης ζάχαρης και λίπους στον εγκέφαλο, έδειξε ότι η ζάχαρη έχει πολύ πιο ισχυρό αντίκτυπο από το λίπος (1).

Το θέμα μας όμως δεν (μπορεί να) είναι η αποφυγή του γλυκού/ επιδορπίου, αλλά ο περιορισμός των υπερβολών. Είναι παντελώς ανεδαφικό το να αποφύγουμε τη ζάχαρη – ειδικά στις γιορτές. Ωστόσο, αν χρησιμοποιήσουμε το γλυκό με σχέδιο, θα ελαχιστοποιήσουμε τόσο τις υπερβολές όσο και το όποιο αίσθημα στέρησης.  Κινηθείτε λοιπόν έξυπνα, για να βγείτε… αλώβητοι από τη μάχη με τη ζάχαρη.

Πιείτε καφέ πρώτα

Αφού τελειώσετε το φαγητό και πριν έρθει το επιδόρπιο, πιείτε καφέ ή αρωματικό τσάι. Είναι πιθανό να προτιμήσετε να πιείτε τον καφέ σας, αντί να λαχταράτε ένα μια μεγάλη ποσότητα ζάχαρης. Αυτό το μεταγευματικό διάλειμμα θα επιτρέψει στον εγκέφαλο να καταγράψει τον όγκο του γεύματος που καταναλώσατε, ενώ ο καφές ή το τσάι μπορεί να αποτρέψουν την υπερβολική πρόσληψη ζάχαρης.

Απολαύστε το γλυκό σας

Αντί να καταναλώσετε μια μεγάλη μερίδα από ένα ή περισσότερα γλυκά, επιλέξτε αυτό που σας αρέσει περισσότερο και φάτε το αργά, απολαμβάνοντας κάθε μπουκιά του. Δίνοντας τη δέουσα προσοχή σε καθεμία μπουκιά, είναι πολύ πιθανό να είναι ικανοποιημένοι με μικρότερη ποσότητα.

Επιλέξτε (πιο) απλά γλυκά

Τα γλυκά των εορτών συνήθως είναι πολύ πλούσια σε ζάχαρη και λίπος. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν διαφέρουν μεταξύ τους. Προτιμήστε ένα σοκολατάκι, ένα μικρό μελομακάρονο, μια φέτα τσουρέκι ή μοιραστείτε μια δίπλα με το ταίρι σας.

Προσοχή στις υπόλοιπες πηγές ζάχαρης

Καθ’όλη τη διάρκεια των εορτών  – για μερικούς διαρκούν σαράντα ημέρες – πρέπει να είστε προσεκτικοί με τη ζάχαρη, που καταναλώνετε εντός της ημέρας. Δεν χρειάζεται, επειδή κρύωσε ο καιρός, να φτιάχνετε ένα ζεστό γλυκό ρόφημα σοκολάτας για το απόγευμα, μαζί με τα παρελκόμενα μπισκοτάκια.

Το ίδιο ισχύει και για τον καφέ: αν βγείτε και μια βόλτα παραπάνω για ψώνια ή για να δείτε αγαπημένα πρόσωπα, δεν πρέπει ο καφές σας να θυμίζει… τιραμισού! Επιπλέον, θα ήταν σοφό να απέχετε από αναψυκτικά και ηδύποτα πλούσια σε ζάχαρη, τουλάχιστον για την περίοδο των εορτών.

Μαζί, όχι χώρια!

Ούτως ή άλλως, δεν πρέπει ποτέ να αποκοπείτε από το γλυκό, προσπαθώντας να διαχειριστείτε το βάρος σας. Είναι κομμάτι του χαρακτήρα σας και του τρόπου που (πρέπει να) διατρέφεστε. Χρειάζεται όμως να του δώσετε ρόλο και αξία, δεν γίνεται να το «κατασπαράζετε» με την πρώτη ευκαιρία.

Βιβλιογραφία (Reference)

  1. Stice, E., Burger, K.S., Yokum, S. (2013). Relative ability of fat and sugar tastes to activate reward, gustatory, and somatosensory regions. Am J Clin Nutr. 98(6): 1377-84.

Μοιραστείτε το περιεχόμενο της σελίδας ...
Email this to someonePrint this pageShare on Facebook0Share on Google+0Share on LinkedIn3Tweet about this on Twitter