«Ποιος πάει πάλι στη δουλειά;»

«Πως περνάει ο καιρός, όταν δεν θέλεις να τελειώσουν οι μέρες… Πάνω που άρχισα να χαλαρώνω και να αδειάζει το κεφάλι μου, πάλι πίσω στη δουλειά. Δεν θέλω ούτε καν να το σκέφτομαι, με πιάνει τρόμος στην ιδέα του τι θα συναντήσω πάλι στο γραφείο…»

Όπως και να το δούμε, η επιστροφή στη δουλειά μετά τις μικρές (ή μεγάλες) διακοπές είναι μια μεγάλη ψυχολογική δοκιμασία. Ειδικά, αν οι ημέρες ήταν αρκετές, ώστε να ξεχάσουμε για λίγο το άγχος της καθημερινότητας.

Αναπόφευκτα για κάποιους, αυτό σημαίνει ότι θα αφήσουν πίσω τις όποιες καλές συνήθειες και θα «βουτήξουν στο καζάνι της υπερβολής», στο όνομα της χαλάρωσης. Ακριβώς επειδή οι μέρες μας είναι περίεργες και δύσκολες, είναι κάτι που πρέπει απλά να περιμένεις από κάποιους ανθρώπους.

αχ, πόσο μου έλειψες...

Είναι βλέπεις, εν μέρει, και θέμα χαρακτήρα: όσοι αναζητούν τσιγάρο-ποτό-φαγητό ή γλυκά για να αντιμετωπίσουν τη (σκληρή) πραγματικότητα της καθημερινότητας, είναι δεδομένο ότι θα εκδηλώσουν αυτή την on-off τακτική σε σχέση με τις διακοπές (ή την παρέα) τους.

Όπως και να ‘χει, η επιστροφή στις επάλξεις χρειάζεται βοήθεια: είτε για να εξισορροπήσουμε το βάρος μας, είτε για να μην μας καταπλακώσει το άγχος του γυρισμού. Αυτή τη φορά επέλεξα να σας καθοδηγήσω, δίνοντάς σας 6 απλές αποστολές.

Αποστολή πρώτη

Ξεκινήστε να τρώτε οπωσδήποτε μαγειρεμένο σπιτικό φαγητό στο μεγαλύτερο γεύμα της ημέρας. Αφήστε προς το παρόν το delivery, τα μεζεδοπωλεία και τα συχνά εστιατόρια, για να γίνετε πιο αποτελεσματικοί. Αποφύγετε με κάθε τρόπο τις μυθικές συνταγές αποτοξίνωσης – η απάντηση στο επόμενο… επεισόδιο.

Αποστολή δεύτερη

Επανεγκαταστήστε τις καλές σας διατροφικές συνήθειες. Αγοράστε άφθονα φρούτα και λαχανικά, είμαι σίγουρος ότι σε πολλούς από εσάς έλειψαν το καλοκαίρι. Μαγειρέψτε λαδερά και όσπρια, αυξήστε τα γαλακτοκομικά προϊόντα που καταναλώνετε εντός της ημέρας. Σε γενικές γραμμές, διορθώστε την ποιότητα της διατροφής σας, με την καινούρια season.

Αποστολή τρίτη

Πιείτε αρκετό νερό για να επανυδατώσετε σωστά τον οργανισμό σας. Σύμφωνα με την American Chemical Society η κατανάλωση δύο ποτηριών νερού (1) πριν το γεύμα μπορεί να βοηθήσει στη διαδικασία απώλεια βάρους.

Αποστολή τέταρτη

Ξεκινήστε (ξανά) να γυμνάζεστε. Τρέξτε, περπατήστε, κάντε ποδήλατο ή κολύμπι για 40 λεπτά κάθε μέρα. Η διαδικασία αυτή θα σας βοηθήσει να μειώσετε το παραπάνω λίπος, που βάλατε στις διακοπές. Προσπαθήστε να κάνετε κάθε μέρα κάτι περισσότερο, π.χ. περπατήστε ή τρέξτε πιο γρήγορα στον ίδιο χρόνο.

Επίσης, καλό να είναι κάνετε κάποιες προπονήσεις δύναμης (τουλάχιστον 2 φορές την εβδομάδα) ώστε να διατηρήσετε ακέραια τη μυϊκή σας μάζα κατά την προσπάθεια μείωσης βάρους (2).

Σε κάθε περίπτωση, καλύτερη – μη φαρμακευτική – βοήθεια για το στρες, από τις ενδορφίνες που παράγονται από την άσκηση, δεν θα βρείτε!

frustrated young business man

Αποστολή πέμπτη

Αποκαταστήστε τον ύπνο σας. Για πολλούς, οι διακοπές συνιστούν αντιστροφή του βιολογικού ρολογιού: κοιμάμαι στις 5-6 πμ και ξυπνώ στις 2-3 μμ! Είναι δεδομένο ότι αυτή η πρακτική απορρυθμίζει τον οργανισμό μας, κάτι που δυσκολεύει απίστευτα την επαναφορά στην πραγματικότητα. Ούτως ή άλλως, για να μπορέσουμε να διαχειριστούμε το άγχος (και την όρεξη μας) πρέπει τουλάχιστον να μην είμαστε άυπνοι (3). Αλλιώς, και τα δυο γιγαντώνονται και ξεπερνούν τον έλεγχό μας. Οπότε, φροντίστε να μην πάτε στον… πόλεμο, κατάκοποι!

Αποστολή έκτη

Επειδή η μετάβαση στην (εργασιακή) καθημερινότητα μπορεί να είναι εξαιρετικά στρεσογόνα, μην πιέζετε υπερβολικά τον εαυτό σας. Ναι μεν πρέπει να γίνουν κάποια πράγματα, αλλά δεν χάθηκε o κόσμος με το μικρό επιδόρπιο μετά το δείπνο. Αρκεί βέβαια, να είναι μια έξυπνη επιλογή…

Βιβλιογραφία (References)

  1. American Chemical Society: News Releases August 2010; Clinical trial confirms effectiveness of simple appetite control method. Available at: https://www.acs.org/content/acs/en/pressroom/newsreleases/2010/august/clinical-trial-confirms-effectiveness-of-simple-appetite-control-method.html
  2. Ralph FLA. Resistance Training, Muscle Mass and Weight Loss. IDEA Health & Fitness Source Jan. 2000: 23. Academic OneFile. Web. 20 Aug. 2016.
  3. Buckley TM, and AF Schatzberg. On the Interactions of the Hypothalamic-Pituitary-Adrenal (HPA) Axis and Sleep: Normal HPA Axis Activity and Circadian Rhythm, Exemplary Sleep Disorder. The Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism 2005; 90 (5): 3106-14

Μοιραστείτε το περιεχόμενο της σελίδας ...
Email this to someonePrint this pageShare on Facebook114Share on Google+0Share on LinkedIn3Tweet about this on Twitter

Tags: , , , , , , , , , , , ,