Δεν χρειάζεται να στερηθείς το… ταψί!

«Δεν μπορώ να κάνω δίαιτα ρε φίλε (ίσως η φράση που ακούει συχνότερα ένας διατροφολόγος)! Άντε να κάνω ένα μήνα να φάω παστίτσιο, μουσακά ή κανά σουφλεδάκι που του έχω αδυναμία.

Και τι θα κάνω με την τυρόπιτα ή τη σπανακόπιτα που κάνει η μανούλα μου; Ανοίγει ένα φύλλο, σκέτη κόλαση!

Ξέρω, το ταψί δεν τα πηγαίνει καλά με τη δίαιτα!

Αλλά ακόμα και να κάνω υπομονή (με το ζόρι, μη νομίζεις, επειδή οι εξετάσεις μου δεν είναι στα καλύτερά τους) ένα μήνα, μετά θα πέσω με τα μούτρα.

Όχι ότι το κάνω επίτηδες, αλλά τι θα πω στην πεθερά ή τα παιδιά που τα ζητάνε; Θα τρώνε κι εγώ θα τους βλέπω; Δεν γίνονται αυτά τα πράγματα!».

Και τι να πεις, ότι έχει άδικο; Δεν μιλάμε για μια απλή αλλαγή. Αλλά πάλι αν πρέπει να κάνεις… «στροφή στην ποιότητα», πώς να αντέξεις τέτοια στέρηση;

Κάνε πιο συχνά γεύματα τότε…

Πολύ απλά, δεν χρειάζεται να περάσει κάποιος τέτοιο βασανιστήριο, ούτε όμως να αφήσει τα πράγματα στην τύχη τους.

Θα πρέπει να παρασκευάσουμε λίγο διαφορετικά το φαγητό μας, ώστε να μπορέσουμε να το φέρουμε στα μέτρα μας, χωρίς βέβαια να θυσιάσουμε ούτε τη νοστιμιά του ούτε τις προσδοκίες μας.

Όταν η τέχνη της μαγειρικής συναντά την επιστήμη της συμπεριφοράς

Η τεχνική της εξοικείωσης (habituation theory technique) παντρεύει την τέχνη της μαγειρικής, την επιστήμη της χημείας τροφίμων και τις πιο πρόσφατες διατροφικές συστάσεις με τελικό αποτέλεσμα το παστίτσιο, τη σπανακόπιτα κ.α.

Και δεν αρκούμαστε μόνο σε αυτά, βάζουμε τα burgers, την πίτσα, την καρμπονάρα στο σπίτι τόσο συχνά ώστε να μην υπάρχει πιθανότητα υπεραντίδρασης ξανά στη θέα τους!

Θα ωφελήσεις όλο το σπίτι…

Μη σου ακούγεται τρελό, ίσα-ίσα είναι κάτι που πρέπει να μάθεις να διαχειρίζεσαι αν θέλεις να έχεις μακροπρόθεσμα τον έλεγχο του βάρους σου. Ή αν πρέπει να το ελέγξεις άμεσα για λόγους υγείας. Ή πρέπει να βάλεις μια τάξη στο φαγητό του σπιτιού: για σένα, τον άντρα σου ή/και τα παιδιά σου.

Μην το σκέφτεσαι, δεν θα χρειαστείς παραπάνω από 5 συνεδρίες για να μάθεις αυτούς τους βασικούς χειρισμούς. Και αν όχι για εσένα, για το υγιές μέλλον της οικογένειας σου.

Ξέχνα τη δίαιτα…

Σε τελική ανάλυση, δεν είναι τα τρόφιμα που μας παχαίνουν ή μας αρρωσταίνουν, αλλά το μαγείρεμα και το αχόρταγο… μάτι μας!

Βιβλιογραφία (References)

Blundell JE, Burley VJ, Cotton JR, and CL Lawton. Dietary fat and the control of energy intake: evaluating the effects of fat on meal size and post meal satiety. Am J Clin Nutr 1993; 57(5): 772S-7S

Epstein LH, Temple JL, Roemmich JN, and ME Bouton. Habituation as a determinant of human food intake. Psychological Review 2009; 116(2): 384-407

Epstein LH, Carr KA, Cavanaugh MD, Paluch RA, and ME Bouton. Long-term habituation to food in obese and nonobese women. Am J Clin Nutr 2011; 94:371–6.

Groves PM, and RF Thompson. Habituation: A dual-process theory. Psychological Review 1970; 77(5): 419-50

Thompson RF, and WA Spencer. Habituation: A model phenomenon for the study of neuronal substrates of behavior. Psychological Review 1966; 73(1): 16-43.

Μοιραστείτε το περιεχόμενο της σελίδας ...
Email this to someonePrint this pageShare on Facebook156Share on Google+0Share on LinkedIn1Tweet about this on Twitter

Tags: , , , , , , , , , , ,