Τα πιο όμορφα ταξίδια είναι αυτά που κάνεις με καλή παρέα…

«Κράτα με, να σε κρατώ, να ανεβούμε το βουνό»… Και τι βουνό, αν μιλάμε για αλλαγή νοοτροπίας, ζωής και εμφάνισης! Για πολλούς, μοιάζει ατέλειωτο, επικίνδυνο και γεμάτο θανάσιμες παγίδες!

«Είναι δυνατόν να μου πάω… κόντρα»;

«Που να βρεις κουράγιο, κίνητρο και προπάντων όρεξη να σου «πας κόντρα», ώστε να δεις τα πράγματα να βελτιώνονται»; Η απάντηση είναι πιο απλή απ’ ότι φαντάζεσαι: στο σύντροφό σου! Ψάξε π.χ. να βρεις μια μαγείρισσα που δεν άλλαξε τον τρόπο που παρασκευάζει το φαγητό, όταν ο άντρας της αρρώστησε! Ή μια γυναίκα που να μην παραπονιέται ότι δεν μπορεί να μείνει «φρόνιμη», όταν ο σύζυγος φέρνει γλυκά στο σπίτι ή τρώει μεζεδάκια μπροστά της (σ.σ. ντροπή του)!

Άσε δε, που φαίνεται να συνηγορεί και η επιστήμη σ’ αυτό. Και μάλιστα σε πιο δύσκολή απόφαση, όπως είναι η διακοπή του καπνίσματος! Συγκεκριμένα, πρόσφατη μελέτη εξέτασε κατά πόσο ήταν να κόψει ο ένας από τους δυο (σε ένα ζευγάρι) το κάπνισμα, να γυμναστεί ή να χάσει βάρος, σε σχέση με το τι έκανε ο σύντροφός τους (1). Η έρευνα συμπεριέλαβε 3.722 ζευγάρια, παντρεμένα ή σε συγκατοίκηση, με ηλικία άνω των 50 ετών, που λάμβαναν μέρος στην English Longitudinal Study of Ageing (ELSA).

«Άμα θέλει η γυναίκα…»

Βρέθηκε λοιπόν ότι η μεταστροφή των κακών συνηθειών σε καλές ήταν πολύ πιο επιτυχημένη, αν και ο/η σύντροφος έκανε ανάλογη προσπάθεια. Για παράδειγμα, ένα 50% γυναικών που κάπνιζαν κατάφεραν να το διακόψουν, όταν ο σύντροφός τους έκοβε το τσιγάρο εκείνη την εποχή, σε αντίθεση με μόλις 17% με συντρόφους μη καπνιστές και 8% με συντρόφους τακτικούς καπνιστές.

Οι άντρες επηρεάζονται το ίδιο από τις συντρόφους τους, ενώ είναι πιο πιθανό να διακόψουν το κάπνισμα, να γυμναστούν ή να χάσουν βάρος αν και αυτές έκαναν την ανάλογη συμπεριφορική αλλαγή.

Μπορείς να μάθεις καινούρια κόλπα!

Κι όμως λοιπόν, ακόμα και το «γέρικο σκυλί, μπορεί να μάθει καινούρια κόλπα». Μπορείς να αποκτήσεις καινούριες και καλύτερες συνήθειες, ακόμα και σε μεγαλύτερη ηλικία, αρκεί να έχεις μια ουσιαστική υποστήριξη. Αν δεν μαγειρέψει η «κυρά» δυο φαγητά (σ.σ. αντιοικονομικό), καμιά πιτούλα έξτρα ή δεν κρατάει γλυκά/ κουλούρια «μήπως έρθει κάποιος, να έχουμε κάτι σπίτι». Αν φτιάξει φαγητό που να εξυπηρετεί και τους δυο, βάλει και τα παπούτσια της για να βγείτε μαζί για περπάτημα, θα κάνεις θαύματα! Έτσι απλά…

Ο καλύτερος συνοδηγός

Δεν θέλει πολλά πράγματα, πέραν του να κατανοήσεις ότι μεγαλώνοντας πρέπει κάποια στιγμή να «περάσεις από ένα καλό service το αμάξι», αν θες να συνεχίσει να σε πηγαίνει βόλτα. Μόνο έτσι θα γλιτώσεις τα ατυχήματα (σ.σ. γιατρούς) και τα πρόστιμα (σ.σ. φάρμακα). Και ο καλύτερος συνοδηγός είναι αυτός που έχεις δίπλα σου: μη λησμονείς ότι ξέρει ήδη το αμάξι!

Γι’αυτό, άλλωστε, η ιδέα του diet buddy (σ.σ. συνοδοιπόρος στη δίαιτα) είναι πολύ  αποτελεσματική – ειδικά τις «δύσκολες ώρες» – και ιδιαίτερα δημοφιλής σε όσους προσπαθούν να αλλάξουν τη ζωή τους.

 


Ευχαριστώ πολύ για το χρόνο που επενδύσατε να διαβάσετε την αρθρογραφία μου! Αν θέλετε να ενημερώνεστε για κάθε νέο μου άρθρο, ελάτε να συνδεθούμε στο Facebook, κάνοντας “like” την προσωπική μου σελίδα στο σύνδεσμο http://www.facebook.com/milessisgeorge ή σε οποιοδήποτε από τα άλλα κοινωνικά δίκτυα που έχω παρουσία και βρίσκονται στο τέλος (footer) της σελίδας. Σας ευχαριστώ, Γιώργος Μίλεσης.

Journal Reference:

Jackson SE, Steptoe A, and J Wardle. The Influence of Partner’s Behavior on Health Behavior Change. JAMA Internal Medicine, 2015; DOI: 10.1001/jamainternmed.2014.7554

Μοιραστείτε το περιεχόμενο της σελίδας ...
Email this to someonePrint this pageShare on Facebook0Share on Google+0Share on LinkedIn1Tweet about this on Twitter

Tags: , , , , , , , , ,