3 τρόποι για να εξασφαλίσεις μια ομαλή επιστροφή από τις διακοπές… πριν ακόμα επιστρέψεις!

Γύρισες (ή όπου να ‘ναι θα γυρίσεις) από τις διακοπές. Ο ήλιος όμως αρνείται να αφήσει το καλοκαίρι να… φύγει, μαζί του και τη ζέστη που πολλοί λατρεύουν.

«Τι να κάνω πάλι πίσω», αναρωτιέσαι, «θέλω λίγο ακόμα την ηρεμία και τη χαλάρωση των διακοπών, δεν έχω πάρει ακόμα… ανάσα». Και απόλυτα λογικά με το που βλέπεις το σπίτι (ή την εργασία) σου θες να ξαναφύγεις. Κι αν δεν γίνεται;

«Είναι βαρύς ο ουρανός…»

Γεμίζεις με άγχος, νεύρα και ανυπομονησία. Και δεν είσαι μόνο εσύ, αρκεί να προσέξεις λίγο τι γίνεται στους δρόμους της πόλης: ποτέ άλλοτε μέσα στη χρονιά δεν οδηγούμε τόσο απρόσεκτα, τόσο…  επιθετικά.

Μην σε παίρνει όμως από κάτω, οι πρώτες μέρες της επιστροφής είναι φυσιολογικό να σε κάνουν να νιώθεις σαν «θηρίο στο κλουβί». Αλήθεια τώρα, δεν έχεις μονολογήσει ποτέ ότι «έτσι δεν βγαίνει ο χειμώνας»;

Λίγο ο ζεστός καιρός, λίγο οι υποχρεώσεις που σε περιμένουν πίσω, δεν σου αφήνουν πολλά περιθώρια προσαρμογής.  Δυστυχώς όμως, (για τους περισσότερους) δεν υπάρχει η…  πολυτέλεια αυτή, πρέπει να μπεις σε διαφορετικό ρυθμό πολύ σύντομα.

Για να αποφύγεις λοιπόν την… κατάθλιψη της επιστροφής στην πραγματικότητα, αρκεί να κάνεις τρία απλά πράγματα.

  1. Ξεκίνα από την ξάπλα…

Για να ανταπεξέλθεις, πρέπει να ξεκινήσεις… από την ξεκούραση. Κακά τα ψέματα, είναι κοινή πρακτική να ξενυχτάμε πολύ περισσότερο στις διακοπές, σε σχέση με τον υπόλοιπο καιρό. Οπότε, όταν επιστρέψουμε δεν είναι και πολύ εύκολο να ξαπλώσουμε πιο νωρίς το βράδυ. Έλα όμως, που όσο πιο απαιτητική είναι η ημέρα σου τόσο πιο ξεκούραστος θα πρέπει να είσαι. Κι αυτό δεν γίνεται αν ξαπλώνεις μετά τις 02.00 πμ. Αντίθετα, όσο λιγότερο έχεις κοιμηθεί τόσο πιο ευερέθιστος, θολωμένος και αναποτελεσματικός είσαι (σ.σ. και τι φταίνε οι γύρω σου;).

  1. Φρόντισε να βρεις ένα πραγματικό τρόπο να εκτονωθείς.

Και τι καλύτερο από την άσκηση, για να καταπολεμήσεις το στρες και τις αρνητικές σκέψεις για τον εαυτό σου και για το… μέλλον σου. Βάλε μια φόρμα (ή ένα σορτάκι, ό,τι προτιμάς) και βγες στο πάρκο ή στο γηπεδάκι που είναι στο από κάτω τετράγωνο, ανέβα σε ένα διάδρομο/ ποδήλατο ή ακόμα πάρε το απόφαση να πας σε γυμναστήριο. Ούτως ή άλλως, αν φτάνεις ή πέρασες  (προ πολλού) τα τριάντα, είναι πιθανότατα απαραίτητο… Άλλωστε, υπάρχει κάτι λυτρωτικό στο τρόπο που νιώθεις στις ώρες που ακολουθούν μετά από μια μικρή προπόνηση, πίστεψέ με!

  1. Βάλε στόχους…

Αφετέρου, αρνούμαι να σε ρωτήσω τι έκανες (και τι έφαγες )στις διακοπές. “What happens in Vegas, stays in Vegas”, που λέει και ένα παλιό ρητό. Δεν έχει σημασία τι έκανες, το θέμα είναι τι θα κάνεις πλέον. Αντ’ αυτού, θα σου πω να βάλεις στόχους! Βάλε σαν προτεραιότητα να φτιάξεις μια καινούρια καλύτερη εκδοχή σου.

Κάνε εξετάσεις για να ορίσεις το σημείο εκκίνησης, ζήτα καθοδήγηση για ό,τι πρέπει να διορθώσεις και μάθε πως πρέπει να εκπαιδευτείς για το πάρεις τον έλεγχο (βάρους και ψυχολογίας) στα χέρια σου.

Δώσε χρόνο στο εαυτό σου και μη φοβάσαι, θα σε αποζημιώσει!

Άλλωστε υπάρχει πάντα κάτι να περιμένεις… σε 123 μέρες έχουμε Χριστούγεννα!


Ευχαριστώ πολύ για το χρόνο που επενδύσατε να διαβάσετε την αρθρογραφία μου! Αν θέλετε να ενημερώνεστε για κάθε νέο μου άρθρο, ελάτε να συνδεθούμε στο Facebook, κάνοντας “like” την προσωπική μου σελίδα στο σύνδεσμο http://www.facebook.com/milessisgeorge  ή σε οποιοδήποτε από τα άλλα κοινωνικά δίκτυα που έχω παρουσία και βρίσκονται στο τέλος (footer) της σελίδας. Σας ευχαριστώ, Γιώργος Μίλεσης.

References

Gordon BR, McDowell CP, Lyons M, Herring MP. The Effects of Resistance Exercise Training on Anxiety: A Meta-Analysis and Meta-Regression Analysis of Randomized Controlled Trials. Sports Med. 2017 Aug 17. doi: 10.1007/s40279-017-0769-0.

Krause AJ, Simon EB, Mander BA, Greer SM, Saletin JM, Goldstein-Piekarski AN, Walker MP. The sleep-deprived human brain. Nat Rev Neurosci. 2017 Jul;18(7):404-418.

Lounsbury JW., and LL Hoopes. A vacation from work: Changes in work and nonwork outcomes. Journal of Applied Psychology 1986; 71(3): 392-401.

Steptoe A, and S Cox. Acute effects of aerobic exercise on mood. Health Psychology 1988; 7(4): 329-40.

Westman M, and D Etzion. The impact of vacation and job stress on burnout and absenteeism. Psychology & Health 2001; 16 (5): 595-606.

Μοιραστείτε το περιεχόμενο της σελίδας ...
Email this to someonePrint this pageShare on Facebook65Share on Google+0Share on LinkedIn0Tweet about this on Twitter

Tags: , , , , , , , , ,